HTML

A király meztelen

"Mi a bajod?" - kérdezte tőlem érdekes hanglejtéssel az ügyintéző, amikor az állásközvetítőnél jártam. Mi a bajom?... Görcsöl a hasam a havi női bajoktól, a PROBLÉMÁM az, hogy ennek a "magasan" kvalifikált iq-val rendelkező lánynak van munkája, nekem meg még mindig nincs. Erre bárki mondhatja, hogy üdv a munkanélküli diplomások körében - de az az igazság, hogy ez még nem ad nekem magyarázatot arra: MIÉRT NEM KAPOK MUNKÁT? Elszántam magamat valamire, mert elegem van, és ha csak egy ember is lesz, aki az írásaimat el fogja olvasni, már megérte, hogy elmondtam mindent, de mindent, amit az elmúlt egy évben láttam, megéltem. Lehet, a blogom egyeseknek nem fog mást jelenteni, mint a középső ujjam mutogatását, de az is lehet, hogy lesz olyan, aki nem sajnálkozik széttárt karokkal, és néz rám bután, hanem elgondolkozik. Remélem olyanok is fogják olvasni, akikről szó lesz benne, és csak egy pillanatra beletekintenek abba a tükörbe, amit én tartok eléjük. Nem azt várom, hogy majd ettől a blogtól lesz munkám. Azt keresem én magamtól. Azt szeretném, hogy lássa meg minél több ember, mi mindent megtettem - mert igenis megtettem - azért, hogy legyen tisztességes munkám.

Friss topikok

Címkék

"Dolgozni márpedig muszáj, Kislányom..."

A király meztelen 2011.08.20. 21:40

Már október végét tapostam, amikor rábukkantam egy helyi hirdetésre: pultos-pincérnőt keresnek. Jelentkezem rá. Hát természetesen, mint minden vendéglátós, de adj uramisten azonnal, fakanalat, mindent dobjak el a kezemből, és menjek be próba napra. Tudod mikor hívott fel? Halottak napján. Alapjáraton ez nem zavart volna, hanem mikor megkérdezte, hogy mi az, hogy csak délután 5 körül tudok bemenni? Nem akartam neki mondani, hogy Halottak napja van, a nagyanyámat karolom éppen, mert kint vagyunk a nagyapám sírjánál. Elmentem: két rövidített próbanap. Természetesen az nem volt kifizetve. aztán még PRÓBANAP, amikor már elméletileg felvett - ezt nem értettem igazából - természetesen félfizetéssel. Aztán elkezdtem pályafutásomat ebben a lebujban. Egy "műszak" két napból áll, kvázi 32 órát dolgoztam, közötte egy ötórás alvás szünettel, rosszabb esetben hétvégés voltam, és 36-37 órát talpaltam. A borravaló nem lehetett az enyém - pedig kaptam azért rendesen - mondván, benn kajálunk a konyhán, kaját minden nap kapunk. Igen. És ha én nem kérem? Mert kicsit túlzásnak tartom, hogy havi 15 ledolgozott munkanap miatt  - hiszen ketten voltunk pultosok, 15 napot vittem én, 15-öt egykori kolléganőm - nekem 25-28 000 forinttal járjon kevesebb. És még a borravalót sem rakhatom el. Az étkezést másképp is meg tudom oldani.

Sok-sok disznóságot le kellett nyelnem, a legszebb az volt, amikor hányást és telesz@rt wc-t kellett takarítanom, amit elfelejtett lehúzni a tulajdonosa. Akkor elelmélkedtem, hogy nekem még mindig van munkám, szegény segélyből élő emberek, akik bejönnek eljátékgépezni százezreket, meg vedelni, nekik nincs munkájuk, sőt papírjuk van arról, hogy alkalmatlanok bármiféle munkára. Remélem érezni a gúnyt a soraimból...

Az egyik kétnapos műszak végén amikor hazaestem, kérdezte édesanyám, szemében a sajnálattal, hogy milyen napom volt. Elsírtam magam. Szó szerint, azt éreztem, leszakad a lábam, hiszen le nem ülhetek, mindenféle pökhendi majom táncol az idegeimen, de nekem abból van hasznom, minél jobban kínálom nekik az italt, hiszen abból van pénz, közben egy élősködő majom, igazi kocsmabútor állandó zrikálását kell hallgatnom. ..

Másnap nem kellett mennem dolgozni, délután beszélgettem édesanyámmal. Mondtam neki, hogy délután kettőkor keltem fel, annyira fáradt voltam, és hogy a kocsmával álmodtam. Még álmomban sem hagyott békén az a kocsmabútor. Erre mondta azt anyukám: "Dolgozni márpedig muszáj, Kislányom."

Én ekkor azt feleltem: "Igen Anyu, muszáj, DOLGOZNI, 8 órában. 32 órában Te rabszolga vagy, nem dolgozó."

Rövid időn belül felmondtam, helyette inkább prezentáltam egy sikeres nyelvvizsgát, 95%-osat.

Amíg itt dolgoztam, próbáltam megtalálni a jót a rosszban: úgy kezeltem, mintha egy szociológiai tanulmánynak lennék szemtanúja. Hányféle történet, hányféle karakter. Annyira torzszülöttek ezek a kocsmavendégek, hogy nincsenek is emberi vonásaik; karikatúrákban láttam őket, sőt, gyakorlatilag egy képregényt láttam. Ez segített átvészelni ezt az agyrémet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorolapozznekem.blog.hu/api/trackback/id/tr563167615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása